Wspólnoty mieszkaniowe
To co nas wyróżnia, czyli filozofia naszego działania, która oparta jest na 4 filarach:
- wyjątkowa opieka i troska o klientów – dbamy, doradzamy, pomagamy, rozwiązujemy problemy;
- staranny dobór podwykonawców – świetnych specjalistów, którzy za usługi wysokiej jakości pobierają wynagrodzenie w rozsądnej wysokości;
- kompleksowość naszych usług – tak by mieszkańcom wspólnot, które są nam powierzone w opiekę, żyło się wygodnie;
- bardzo konkurencyjne ceny – dobrze wiemy, że wspólnotom pieniądze potrzebne są przede wszystkim na remonty.
Nasza oferta obejmuje następujący, pełny zakres obsługi:
Księgowość:
- Wystąpienie o przyznanie numeru REGON i NIP, założenie rachunku bankowego dla Wspólnoty (dotyczy nowopowstałych wspólnot mieszkaniowych).
- Prowadzenie pełnej księgowości Wspólnoty, w tym pełnej dokumentacji dla Urzędu Skarbowego (kompleksowa sprawozdawczość - przygotowanie wymaganych deklaracji CIT 2, CIT 8, NIP, PIT, bilanse, rachunek zysków i strat) oraz ZUS.
- Przygotowanie naliczeń na koszty zarządu, fundusz remontowy oraz zaliczek na pokrycie kosztów dostaw mediów każdemu z Właścicieli zgodnie z posiadanymi udziałami.
- Kompleksowa obsługa bankowa Wspólnoty – między innymi: rozliczanie wpłat, wykonanie wszelkich płatności.
- Reprezentowanie interesów Wspólnoty przed instytucjami i organami zewnętrznymi w zakresie udzielonego pełnomocnictwa.
- Prawidłowe archiwizowanie posiadanej dokumentacji księgowej.
- Prowadzenie dokumentacji dla Urzędu Statystycznego.
- Składanie Wspólnocie sprawozdań z prowadzonych spraw objętych niniejszą umową do końca I kwartału następującego po roku rozrachunkowym.
- Udostępnienie Właścicielom wszelkich informacji i zapewnienie wglądu do dokumentów związanych z wykonywaniem umowy i prowadzeniem rozliczeń z tego tytułu.
- Prowadzenie indywidualnej ewidencji rozrachunków z poszczególnymi właścicielami.
- Przedkładanie Właścicielom lokali, w okresach uzgodnionych, rozliczeń poniesionych wydatków oraz pobranych pożytków i osiągniętych przychodów w okresach półrocznych.
- Pozyskiwanie kredytów na remonty – przygotowanie wniosku kredytowego, przygotowanie niezbędnej dokumentacji, uzgodnienia z bankiem.
- Zawieranie umów-zlecenia i umów o pracę pomiędzy Wspólnotą a wskazanymi w stosownej uchwale pracownikami.
- Obsługa w zakresie dostawy mediów - rozliczanie dostawców, rozliczanie Właścicieli lokali mieszkalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami. Obsługa w zakresie dostawy mediów obejmuje:
- dostawy energii elektrycznej w części wspólnej nieruchomości,
- wywozu nieczystości stałych i płynnych,
- dostawy wody i odprowadzenia ścieków;
- dostawy CO,
- dostawy gazu.
- Bieżące informowanie na piśmie Zarządu Wspólnoty i Właścicieli o zaistniałych zagrożeniach płynności.
Bieżące administrowanie:
- Prowadzenie dokumentacji dla Urzędu Statystycznego.
- Obsługa w zakresie dostawy mediów - zawieranie umów z dostawcami, negocjowanie warunków realizacji umów, sprawdzenie faktur pod względem merytorycznym i rachunkowym. Bieżące informowanie Właścicieli o zmianie cen mediów na piśmie. Odczytywanie liczników zużycia mediów.
- Dokonywanie odczytów mierników głównych oraz w poszczególnych lokalach (na podstawie stosownych ustaleń Wspólnoty), bieżąca analiza wskazań.
- Ubezpieczenie nieruchomości, uiszczanie innych opłat publiczno – prawnych nie pokrywanych bezpośrednio przez Właścicieli lokali.
- Prowadzenie ewidencji meldunkowej z zapewnieniem przestrzegania ustawy o ochronie danych osobowych.
- Zwoływanie w terminie ustawowym zebrań Wspólnoty oraz na każde żądanie Zarządu Wspólnoty lub na wniosek 10% Właścicieli.
- Zapewnienie nieodpłatne lokalu na zebranie Wspólnoty.
- Prawidłowe archiwizowanie posiadanej dokumentacji.
- Wydanie każdemu z Właścicieli lokali (lokatorów) książeczek opłat zaliczek.
- Składanie Wspólnocie sprawozdań z prowadzonych spraw objętych niniejszą umową do końca I kwartału następującego po roku rozrachunkowym.
- Udostępnienie Właścicielom wszelkich informacji i zapewnienie wglądu do dokumentów związanych z wykonywaniem umowy i prowadzeniem rozliczeń z tego tytułu.
- Zawieranie umów w imieniu wspólnoty na wszelkiego rodzaju usługi generujące przychody dla wspólnoty (np. wynajem powierzchni pod reklamę).
- Bieżące informowanie na piśmie Zarządu Wspólnoty i Właścicieli o zaistniałych zagrożeniach wynikłych z podjętych czynności prawnych przez osoby trzecie.
Obsługa techniczna:
- Prowadzenie kompleksowej obsługi technicznej budynku, w tym:
- przeprowadzenie obowiązkowych przeglądów technicznych zgodnie z wymaganiami Prawa Budowlanego;
- przeprowadzanie remontów budynku oraz inwestycji zgodnie z przyjętym przez wspólnotę planem remontów, organizacja wszelkich robót budowlanych w budynku, organizacja i przeprowadzanie konkursów ofert związanych z wykonawstwem remontów i inwestycji dotyczących nieruchomości;
- kosztorysowanie inwestorskie (bez dodatkowego wynagrodzenia);
- przyjmowanie zgłoszeń awarii, usterek i interwencji od Właścicieli lokali;
- prowadzenie ewidencji zgłoszeń usterek, awarii i interwencji;
- zapewnienie bieżącej konserwacji budynku poprzez zlecanie wykonania niezbędnych prac w ramach tej konserwacji, usunięcia szkód, awarii i przeprowadzenia remontów bieżących i kapitalnych w uzgodnieniu z zarządem wspólnoty;
- wyrażanie zgody na czasowe wejście na teren nieruchomości osób trzecich w związku z koniecznością wykonania prac;
- zapewnienie nadzoru inwestorskiego w trakcie prowadzonych prac remontowych i inwestycyjnych;
- dokonywanie odbioru robót;
- rozliczenie wykonanych robót;
- prowadzenie wymaganej dokumentacji technicznej nieruchomości
- Przeprowadzanie przy udziale właściwych urzędów państwowych procesu legalizacji urządzeń pomiarowych zainstalowanych na terenie wspólnoty mieszkaniowej (np. wodomierze, ciepłomierze, przepływomierze)
- Bieżące informowanie na piśmie Zarządu Wspólnoty i Właścicieli o zaistniałych zagrożeniach bezpieczeństwa.
- Stawianie się na nieruchomości na każde żądanie Właścicieli oraz Zarządu Wspólnoty w celu podjęcia interwencji.
- Ponoszenie odpowiedzialności za nieruchomość Wspólnoty w zakresie objętym umową o zarządzanie.
- Przystąpienie do usuwania awarii, o których mowa w § 3 w najkrótszym możliwie czasie po zgłoszeniu.
- Składanie Wspólnocie sprawozdań z prowadzonych spraw objętych niniejszą umową do końca I kwartału następującego po roku rozrachunkowym.
- Udostępnienie Właścicielom wszelkich informacji i zapewnienie wglądu do dokumentów związanych z wykonywaniem umowy i prowadzeniem rozliczeń z tego tytułu.
Obsługa prawna:
- Konsultacje treści wszystkich zawieranych przez wspólnotę umów.
- Dochodzenie należności od Właścicieli zalegającymi z opłatami na rzecz Wspólnoty w postępowaniu upominawczym oraz w razie potrzeby, na wniosek Wspólnoty, windykacja należności (w tym windykacja należności stanowiących pożytki i inne przychody z nieruchomości oraz należności od poszczególnych Właścicieli) – z wyłączeniem obsługi prawnej w czasie postępowania sądowego lub komorniczego.
- Obsługa prawna – włącznie z obsługą postępowania sądowego i komorniczego na podstawie decyzji przyjętej uchwałą wspólnoty przy czym wszelkie koszty tego postępowania ponosi wspólnota.
Pomoc przy ubezpieczeniu budynku:
- Zapewnienie współpracy z brokerem ubezpieczeniowym.
- Współpraca z Krajową Izbą Gospodarki Nieruchomościami oferującą ubezpieczenia nieruchomości w obniżonych cenach.
- Przygotowanie różnych wariantów ubezpieczenia oraz zestawienie ofert kilku towarzystw ubezpieczeniowych w celu wybrania najkorzystniejszej opcji.
Dzięki posiadaniu licencji zarządcy nieruchomości firma posiada ubezpieczenie OC zarządcy.